Globala energisystem

Posted on May 2, 2008

5


Globala energisystem är det som intresserar mig mest och som professor I fysik vid Uppsala universitet leder jag en forskargrupp med just namnet “Globala Energisystem” (www.fysast.uu.se/ges). År 2001 var jag med och startade ASPO, the Association for the Study of Peak Oil and Gas, och sedan 2003 har jag varit ordförande (president) för ASPO (www.peakoil.net).

 

Med viss tvekan har jag beslutat att ta steget in i blogg-världen. Frågan man ställer sig är om någon bryr sig om mina åsikter, om någon läser min blogg mer än en gång och om man kan påverka någons åsikter. Vad som till sist fick mig att ta steget till blogg-världen är att min värld just nu är intensiv och ganska intressant (tycker jag) och självklart hoppas jag att någon tycker det samma. Då man börjar en blogg finns det anledning att gå tillbaka i tiden för att händelserna i tiden skall passa in och det får bli en blandning av nuet, framtiden och tillbakablickar.

 

Välkomna att vara med på en spännande resa.

 

Posted in: Dagsaktuellt