Tällberg Forum 2012 (1)

Posted on June 15, 2012

2


Tällberg Forum har börjat och årets tema är teknologins betydelse för framtiden. Vi har först det Faktum att den nya teknologin i verkligheten kan kopplas ihop med oss människor och vi kan med våra tankar styra teknologin och den skrämmande tanken att teknologin kan styra oss människor. Samtidigt kan vi med den nya teknologin skanna människokroppen och i varje detalj studera insidan utan att öppna ”Dragkedjan”. Jag har många intressanta föredrag framför mig. Vi har nu alla haft en gemensam middag och jag har dragit mig tillbaka för att förbereda morgondagens seminarium om ”The Global Energy Future”. Först skall en representant för oljebolagen berätta sin historia. Sedan är det Amory Lovins, som igår var i Uppsala, som berättar hur vi framförallt kan spara energi och sedan får jag ordet för att göra en review av framtiden sam de presenterar.

Då jag gick upp till mitt hotell kl 23 var det fortfarande ljust i Tällberg och på bilden ser ni taket på tältet som är centralarenan för forumet.

Posted in: Uncategorized