En värld drogad av olja – A World Addicted to Oil

Posted on September 17, 2015

7


b1 Omslag orig färg

stående bokmässan_Sida_2

Dear Friends and Readers,

I have been silent for some months but not because I have stopped working on Peak Oil. The opposite is the case. At the moment I am 100% focussed on writing a new edition of my book Peeking at Peak Oil. The book will also be available in Swedish under the title, “En värld drogad av olja” [A World Addicted to Oil]. It will be announced at the book exhibition in Gothenburg on 24-27 September. If you wish to visit me at the book exhibition then look for booth A03-57. The intention was originally that the book would be printed before the exhibition but the turbulent situation in the oil market has delayed that somewhat. I will also deliver a lecture on Saturday at 10.30 AM in Seminar Hall E1. Olle and I hope to meet some of you!

Kära vänner och läsare!

Det har varit tyst några månader men det beror inte på att jag lagt av med Peak Oil utan snarare tvärt om. Jag har med 100% fokuserat mig på att skriva en ny svensk upparbetad version av Peeking at Peak Oil med namnet En Värld Drogad av Olja. Den kommer att presenteras på bokmässan i Göteborg den 24-27 september. Om ni är på bokmässan så är det monter A03-57 som ni skall besöka. Det var meningen att den skulle varit tryckt till bokmässan, men den turbulenta situationen på oljemarknaden har fördröjt tryckningen något. Jag skall också hålla ett seminarium på lördag kl 10:30 i seminariesal E1. Hoppas att Olle och jag träffar några av er.

Posted in: Uncategorized